...

Website

Wat is een website en waarom je een website zou moeten hebben, maar ook waarom een website alleen niet genoeg is.

Website

Tegenwoordig is alleen een website niet meer genoeg, want een website is de eerste stap om potentiële klanten te bereiken. Met een website kunt u 24/7 uw nieuwe, maar ook bestaande klanten voorzien van informatie. Ook buiten de kantoortijden kunt u uw klanten van informatie voorzien en helpen.

 Internet staat helemaal vol met zinnen zoals “laat nu uw website maken en wordt gevonden”

Helaas zo makkelijk is het tegenwoordig niet meer, want een website alleen is niet meer voldoende. Als u een product of dienst aanbiedt, dan bent u waarschijnlijk niet de enige die dit doet. Hierdoor zal uw website dus ook niet zomaar bovenaan in de zoekresultaten van bij voorbeeld Google komen te staan. Google is al jaren de grootste zoekmachine, vandaar dat ik het hier voornamelijk over Google zal hebben.

Als u al beschikt over een website die al jaren meegaat, dan doet u er verstandig aan een nieuwe website te laten maken. Nieuwe websites bieden veel meer mogelijkheden qua design en gebruiksvriendelijkheid. Dat zorgt ervoor dat uw website aanzienlijk effectiever is voor uw bedrijf.

Nog geen website? Is uw naam nog wel beschikbaar? Hoe werkt dat dan? Neemt u dan vrijblijvend contact op en samen kijken we naar de mogelijkheden. 

Een website bevind zich op een hosting. Nog geen hosting? Lees hier meer over hosting.

 

SEO

Uw website moet dan ook geschikt gemaakt worden voor zoekmachines, zoals Google en Bing en dit wordt zeker niet door elke websitebouwer gedaan of vermeld. SEO betekent Search engine optimization, oftewel zoekmachine optimalisatie. Zoekmachines hebben regels opgesteld, waaraan uw website moet voldoen. Voldoet uw website aan deze regels, dan is de website door de zoekmachines beter te lezen (crawlen). Erg handig dus, want hoe hoger de positie, hoe meer mensen uw website zullen vinden! SEO is gratis, maar kost alleen veel tijd.

“Voldoet uw website aan de SEO regels van de diverse zoekmachines, dan wordt de website automatisch hoger gerankt in de zoekmachines.”

 

SEA

Voldoet uw website aan de SEO norm, dan houdt dit niet automatisch in dat u op de eerste positie staat in Google. SEA betekent Search Engine Advertising oftewel adverteren in de zoekmachines. In tegenstelling tot SEO, is SEA niet gratis. U denkt misschien: “waarom zou ik betalen voor bezoekers?” Zoekmachine adverteren is een effectief marketing kanaal. Denk maar eens na hoe vaak u zelf zoekmachines zoals Google gebruikt. Een product, dienst, vakantiebestemming, routebeschrijving of als je denkt dat je misschien een griepje te pakken hebt.

 

Website kleuren

Het kiezen van de juiste kleuren voor uw website kan lastig zijn. Helemaal als u nog geen huisstijl heeft gekozen voor uw bedrijf. Want wat trekt bezoekers nu aan? De kleurkeuze van uw website is één belangrijk onderdeel van de website en heeft grote impact op de bezoeker en conversie. De juiste kleuren kunnen zorgen voor een professionele en positieve ervaring. Zorgen voor de juiste kleuren is dan ook niet heel makkelijk. Om de identiteit van uw bedrijf te behouden is het raadzaam om de kleuren van uw huisstijl aan te houden en zeker niet teveel kleuren te gebruiken.

 

Hoe kiest u de juiste kleurencombinatie?

 

Om de juiste kleuren te kiezen voor uw website is het eerste waar u rekening mee houdt de huisstijl van het bedrijf. Bij het ontwerpen van het logo wordt er vaak gebruikt gemaakt van een basiskleur die u als hoofdkleur kunt gebruiken in uw website. Zorg dat uw website niet meer dan 3 of 4 kleuren gebruikt. Teveel kleur zorgt namelijk voor verwarring bij uw bezoeker.

Online zijn er verschillende website tools waar u een kleurenpalet kunt maken op basis van de basiskleur van uw bedrijf. Hieronder een overzicht van een aantal van deze websites:

 

Betekenis en gevoel kleuren

Kleuren hebben een betekenis en geven de bezoeker een gevoel. Die zowel positief als negatief ervaren kan worden. Het hangt af van uw diensten en/of producten wat de website voor gevoel moet uitstralen.

 Kleur

Associaties

Zwart

Dominant, duisternis, elegantie 

Wit

Licht en zuiverheid

Blauw

Waarheid, vertrouwen, status, competentie en serieusheid

Bruin

Mannelijkheid, stabiliteit en gewichtigheid

Geel

Energie, vreugde, geestkracht en luchtigheid

Grijs

Formeel, zakelijk, luxe, saai

Groen

Gezondheid, vruchtbaar, vrede en natuur

Oranje

Vriendelijk, feest, leuk, blij en overvloed

Paars

Rijkdom, creatief, royaal en verfijning

Rood

Liefde, agressie, honger, pas op en warmte

Violet

Wijsheid, spiritualiteit, succes en bescherming

Roze

Liefde, humor, vriendschap en trouw

Zoals u ziet hebben de kleuren allemaal hun eigen betekenis. En sommige kleuren zijn zelfs positief als negatief, zoals de kleur zwart. Deze wordt associeert met dominantie en duisternis maar ook elegantie. Zorg dat u de kleuren van uw website uitkiest op basis van de bezoekerservaring.

Kleurkeuze Call-to-action

Naast dat de website aan de hand van uw doelgroep voorzien wordt van de juiste kleurencombinatie, zijn er nog een aantal onderdelen binnen de website die aandacht nodig hebben. Bijvoorbeeld de Call-to-Action knop. Dit is de knop waar u, iedere bezoeker gebruik van wil laten maken. Zorg dat deze knop een contrasterende kleur heeft ten opzichte van uw website.

Voordelen van de juiste kleuren op uw website

Kies de kleuren van uw website niet omdat u die kleur toevallig mooi vindt, maar zorg dat uw website meer conversie krijgt. 

Een bezoeker beslist binnen enkele seconden of hij op de website wil blijven of niet. Door het gebruik van de juiste kleurencombinatie vergroot u de kans dat een bezoeker ook daadwerkelijk op uw website blijft en uiteindelijk zorgt voor conversie. Gebruik ook zeker niet teveel harde kleuren door elkaar heen.

Haal het maximale uit uw website door middel van de juiste kleurencombinatie en maak deze kleuren keuze op basis van associatie en het product/dienst van uw bedrijf.

Google Mijn Bedrijf

En nog bent u niet klaar! Met een bedrijfsprofiel op Google kunt u beheren hoe uw lokale bedrijf zichtbaar is in Google-producten, zoals Maps en Zoeken. Als u een bedrijf heeft dat klanten op een bepaalde locatie of binnen een bepaald servicegebied bedient, kunt u uw bedrijfsprofiel inzetten zodat mensen u beter kunnen vinden. Geverifieerde bedrijven op Google hebben 2 keer zo veel kans dat ze als betrouwbaar worden beschouwd.

Aarzel dus niet om in Google Mijn Bedrijf de openingstijden van je bedrijf te benoemen. Zelfs als u géén kantoor heeft bent u 24/7 ‘open’. Dit wil niet zeggen dat u dag en nacht uw telefoon moet opnemen, maar het laat wel zien dat u zo snel mogelijk reageert op aanvragen of berichten. (bron: Google)

 

Lokaal?

Biedt u, uw product of dienst voornamelijk lokaal aan, vergeet u dan zeker niet in te schrijven bij de online regiogidsen.

Meer informatie? Neem dan contact met mij op.

Een website is een verzameling samenhangende webpagina‘s met gegevens, zoals tekst, afbeeldingen of video’s, die opgeslagen worden of in het gebruikte jargon ‘gehost‘ (= letterlijk: ‘geherbergd, onderdak geboden’) worden. De website is vervolgens op een of meer webservers gezet en is (meestal) opvraagbaar gemaakt via internet. Het woorddeel web in website verwijst naar het wereldwijd web en het Engelse site betekent plek. Een website wordt ook wel aangeduid met het Engelstalige leenwoord site, dat in het Nederlands is aanvaard. Tevens bestaan er de Nederlandse woorden weblocatie of webstek voor. Deze woorden worden echter minder vaak gebruikt. (bron: wikipedia)

Prijzen

  • Standaard website € 449,-

    Website met 4 pagina's, Home, over, blog en contact

  • Medium website € 759,-

    Website met 6 pagina's, Home, over, blog, contact en twee naar keuze inclusief SEO pakket standaard. En één jaar lang maandelijkse update controle.

  • Large website € 1089,-

    Website met 6 pagina's, Home, over, blog, contact en vier naar keuze. Inclusief SEO+ pakket. En één jaar volledige ondersteuning.

  • Website op maat (plug-ins, webshop, enz.) op aanvraag

    op aanvraag

  • Jaar abonnement ondersteuning , onderhoud en updates € 149,-

    Maandelijks gefactureerd. U ontvangt elk kwartaal een overzicht van de werkzaamheden.

  • SEO pakket, nieuwe website vanaf € 99,-

    Nieuw te creëren door Steven-Kroon.nl website SEO proof (Zoekmachine Optimalisatie)

  • SEO pakket, bestaande website vanaf € 199,-

    Bestaande website SEO proof (Zoekmachine Optimalisatie)

  • SEA pakket, nieuwe website vanaf € 499,-

    SEA pakket (Zoekmachine Adverteren) exclusief kosten advertenties

  • SEA pakket, bestaande website vanaf € 525,-

    SEA pakket (Zoekmachine Adverteren) exclusief kosten advertenties

  • Online zichtbaar pakket € 425,-

    Het online zichtbaar pakket bestaat uit een betaalde externe service 50 Zoekwoorden gemonitord/locatie, 50 Zoekwoorden ranking rapporten/locatie, 5 Concurrenten gemonitord/project, Brand notificaties, Google Ads management, SEO Opdrachten, Lokale bedrijfsgidsen vermeldingen. Na één jaar € 395,-

  • Uurloon € 37,50

    Kosten per uur, voor werkzaamheden die buiten bovenstaande pakketten vallen.

Prijzen exclusief B.T.W.

www
×

Goedendag,

 

Hoe kan ik u helpen

× Hoe kan ik u helpen?
Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.